Depresyonlu Hastaların Akıllarına Takılan Sorular

Aşırı Uyuma Bir Depresyon Belirtisi Olabilir mi ?

Depresyonlu hastaların çok büyük bir kısmında uyku değişiklikleri gözlenir. Genel olarak üç tür uyku değişikliği vardır: uykusuzluk/uyuyamama, aşırı uyuma ve dinlenmiş olarak kalkamama. Uyuyamama ya da uykusuzluk daha sık görülüyor olmakla birlikte depresyonlu hastalarda bazen aşırı uyuma da görülebilmektedir.

Aşırı uyumaktan, kendini yorgun hissederek sürekli yatmak istediğinden yakınan kişilerin depresyon yaşıyor olabileceklerini düşünerek kendilerinde depresyon olup olmadığını araştırmaları gerekmektedir.

Depresyon tedavisi gören bazı kişilerde ilaçlardan kaynaklanan aşırı uyuma ve uykululuk hali olabilmektedir. İlaçlar başlandıktan sonra ortaya çıkan uykulu ve sersem gibi olma, kafayı toplayamama ve sabahları kalkamama hali söz konusu olduğunda bu durumdan tedaviyi düzenleyen doktoru mutlaka bilgilendirmek gerekir. Aşırı rahatsız edici düzeyde değilse günler içinde bu tür yakınmalar ortadan kalkabiliyor olmakla birlikte ısrarlı bir biçimde sürüyorsa tedaviyi gözden geçirmek gerekebilir.

Bazı bedensel hastalıklar ve ilaçlar da uykulu, yorgun ve bitkin hissetme gibi yakınmalar oluşturabilmektedir. Bu nedenle yeni başlanan bir ilaçtan sonra ortaya çıktıysa bu tür yakınmaların kullanılan ilaçla ilgili olup olmadığı tedaviyi düzenleyen doktora danışılmalıdır.