Depresif Bozukluk Nedir ? / Depresif Bozukluk Türleri ?

depresif bozukluklar nedir  e1487450784862 - Depresif Bozukluklar Nedir ?

Depresif bozukluklar esas olarak iki tanı grubuna ayrılarak incelenmektedir. Bu iki tanı grubundan birisi major depresif bozukluk (major depresyon), diğeri ise distimik bozukluktur (distimi).

Hem major depresyonun hem distiminin temel belirtisi doğal olarak depresyondur. Bu iki tanının birbirinden en önemli farklılıkları, depresyonun şiddeti ve süresidir. Major depresyon görece daha ağır ve daha kısa süreli, distimi ise görece daha hafif ve daha uzun süreli durumları ifade etmektedir.

Diğer yandan bedensel hastalıkların beyni doğrudan etkilemesiyle ya da her türlü hastalıkta kullanılan bazı ilaçların kullanımı, alkol ya da madde kullanımı sonucunda da depresyon gelişebilmektedir. Fakat bu klinik tablolar major depresyon ya da distimi olarak nitelenmez. Depresyonu oluşturan etmene göre ‘Maddenin/İlacın Yol Açtığı Depresyon Bozukluğu’ ve ‘Başka Bir Sağlık Durumuna Bağlı Depresyon Bozukluğu’ şeklinde adlandırılır. Bu nedenle depresyonla ilgili yakınmaları olanlarda bunların bir bedensel hastalıktan. kullanılan bir ilaçtan ya da varsa bir madde kullanımından kaynaklanabileceği mutlaka akla gelmelidir

Her türlü depresif bozukluk tedavi gerektiren ve tedavisi olan rahatsızlıklardır. Tedavi edilmediğinde hastanın kişisel yaşam kalitesi yanında aile içi ilişkileri, sosyal ilişkileri ve mesleki yaşamı bu durumdan olumsuz etkilenmektedir.

Güncelleme: 12.12.2022