Depresyonlu Hastaların Akıllarına Takılan Sorular

İştah Artışı ve Şişmanlama Bir Depresyon Belirtisi Olabilir mi ?

İştah artışı ya da şişmanlama hiçbir hastalık olmadan da ortaya çıkabiliyor olmakla birlikte bazen bir bedensel hastalık ya da depresyon belirtisi de olabilmektedir. İştah artışı ya da şişmanlama yakınması olanlarda öncelikle bir bedensel hastalık olup olmadığı ayırt edilmeli fakat bu kişilerde depresyon olabileceği de mutlaka düşünülmelidir. Ayrıca bazı ilaçların iştahı arttırdığı da unutulmamalıdır. Bir ilaç başladıktan sonra kişi kilo aldıysa, şişmanladıysa bunun ilaçla ilgili olup olmadığı mutlaka araştırılmalıdır.

İştah değişiklikleri (iştahta azalma ya da artma) ve beden ağırlığındaki değişiklikler (zayıflama ya da şişmanlama) depresyonlu kişilerde çok sık görülen yakınmalardır. İştahsızlık ve zayıflama daha sık görülüyor olmasına karşın iştah artışı ve şişmanlama da depresyon belirtisi olabilmektedir.

Bir depresyon belirtisi olabilmesi yanında şişmanlık depresyon nedeni de olabilmektedir. Zayıf olmanın kültürel olarak güzellik ile ilişkilendirilmesi şişman insanları psikolojik olarak olumsuz etkilemektedir. Şişman insanlarda bedenini beğenmeme, başkaları tarafından beğenilmeyeceği, dışlanacağı ve aşağılanacağı gibi kaygılar çok yaygın görülmektedir.

Diğer yandan depresyon tedavisi gören bazı hastalarda kullandıkları ilaçların yan etkisi olarak iştah artışı ve şişmanlama görülebilmektedir. Böyle durumlarda konu tedaviyi yürüten doktora mutlaka iletilmeli ve gereken önlemler alınmalıdır.