Depresyon Geçirdiğimi Duyarlarsa Benim Hakkımda Ne Düşünürler ?

depresyon ayrimcilik icsellestirilmis stigma damga damgalanma e1492889158449 - Depresyon Geçirdiğimi Duyarlarsa Benim Hakkımda Ne Düşünürler ?

Depresyon geçiren ve depresyon tedavisi görmekte olan bireyler çoğu zaman bunu başkalarına söylemezler. Bazen eşten ve en yakındaki insanlardan bile saklandığı görülüt. Bu davranışın en önemli nedeni yanlış anlaşılacağı ve dışlanacağı ile ilgili korkulatdır. Nitekim toplum içinde varolan depresyonla ilgili yanlış inançlar da bu korkuyu pekiştirmektedir. Depresyona toplum içinde ruhsal zayıflık olarak bakılması, yeterince çaba harcarsa depresyonu atlatabileceği fakat hastanın gereken çabayı göstermediğine inanılması saklamayı pekiştirmektedir. Kendisine ‘akıl hastası’, ‘deli’, ‘zayıf karakterli’, ‘şımarık’ gözüyle bakılacağı düşünceleri hastaları etkilemektedir.

Toplum içinde ruhsal hastalıklar ile ilgili birçok yanlış inancın ve önyargının bulunduğu bilinen bir gerçektir. Bu önyargıların bugünden yarına kolayca değişmeyeceği de üzücü bir gerçektir. Ancak hastaların hastalıklarını saklamaları da sorunu çözmemekte, çoğu zaman başka sorunlar yaratmaktadır.

Toplum içinde depresyonla ilgili önyargılar ve damgalama ne yazık ki depresyon geçiren ve aynı toplum içinde yaşayan bireyleri de etkilemektedir. İçselleştirilmiş damgalama olarak da adlandırılan bu durum hastaların kendilerine toplumda varolan önyargılar ile bakabilmektedir. Öncelikle hastaların kendileri ve hastalıkları ile ilgili düşüncelerini gözden geçirmeleri gerekmektedir. Hastaların durumlarını paylaşmaları ya da açıklamaları gerektiği yerlerde bunu açıklamaktan rahatsız olmamaya alışmaları gerekmektedir.

Diğer yandan unutulmaması gereken konulardan birisi de depresyon tedavisi gören kişinin bunu herkese söylemesinin gerekli olmadığıdır; durumunun ne kadarını, kiminle paylaşacağına karar verecek olan kişi hastanın kendisidir.

Güncelleme: 03.02.2021