Depresyon Yaşayan Bunu Kolayca Fark Eder mi?

Depresyon Yaşayan Bunu Kolayca Fark Eder mi e1473368753627 - Depresyon Yaşayan Bunu Kolayca Fark Eder mi ?

Bilgi sahibi olunduğunda ve yaşananlar doğru yorumlandığında depresyon yaşayan bir kişi bunu çoğu zaman kolayca fark eder. Fakat asıl sorun bir hastalık haline gelip gelmediğini anlayabilmektir.

Depresyon yaşayan kişi kendisini mutsuz, neşesiz ve keyifsiz hisseder. Onun için hayat anlamını yitirmiştir; eskiden severek isteyerek yaptıkları artık eski tadı vermez. Sürekli halsiz, bitkin ve yorgundur. Uyku düzeni bozuktur. Yemesi-içmesi eskisi gibi değildir. Görüldüğü gibi kendisini doğru biçimde gözleyen her insan depresyon yaşadığını kolayca fark eder.

Depresyonda tanı koymak amacıyla kullanılan belirtiler bir ruhsal ya da bedensel hastalık olmaksızın herkesin zaman zaman yaşadığı yakınmalar olması nedeniyle bazı kişiler depresyonun “olağan” bir yaşantı olduğu düşüncesini kapılmaktadır. Oysa günlerce süren, bir türlü geçmeyen yakınmalar söz konusu olduğunda tedavi gerektiren bir depresyon söz konusu olabilmektedir.

Moral bozukluğu mu? Depresyon mu?

Yanlış yorumlamalara neden olan konulardan birisi de moral bozukluğudur. İlişkilerini, sağlığını, günlük yaşamını ve geleceğini etkileyen bir olayla karşılaştığında her insanın morali bozulur. Moral bozukluğunda yaşanan duygu ve düşünceler ile depresyonda görülen belirtilerin birbirine benzemesi bir stres etmeni (bir yakının ölümü, kansere yakalanma, işsiz kalma gibi) sonrasında ortaya çıkan belirtilerin olağan olduğu düşüncesi yaratabilmektedir. Bazı kişiler de bu durumlarda yaşananları “kader” şeklinde yorumlayabilmektedir. Bu tutumlar tedavi gerektirecek düzeyde depresyonun fark edilmesini, kişinin depresyonu için çare aramasını ve gittiği bir doktora bunlardan söz etmesini engelleyebilmektedir. Hastalar yaşadıkları duygulardan söz ederlerse “yetersiz”, “güçsüz”, “akıl hastası” vb şeklinde nitelenebileceklerini düşünerek de yakınmalarından söz etmekten kaçınmaktadırlar. Hatta bu düşünceler içinde kendilerini bile kandırabilmektedirler.

Depresyonda olup olmadığımı nasıl anlarım?

‘Depresyonda olup olmadığımı nasıl anlarım?’ sorusunu soran kişinin yapacağı kendisini dikkatli bir biçimde gözlemektir. Depresyonda görülen belirtilerin kendisinde var olduğunu düşünüyorsa bir doktora başvurmalıdır.

Depresyon yaşıyor olabileceğinizi düşünüyorsanız lütfen tıklayınız.

Güncelleme: 12.01.2023