Depresyonda Görülen Belirtiler:

İştahsızlık, Zayıflama ya da İştah Artışı, Şişmanlama

Depresyonda Gorulen Belirtiler istahsizlik Zayiflama istah Artisi Sismanlama Kilo alma verme e1499245499262 - Depresyonda Görülen Belirtiler: İştahsızlık, Zayıflama ya da İştah Artışı, Şişmanlama

Depresyonlu hastalarda iştah beden ağırlığı değişikliklerine çok sık rastlanmaktadır. İştahta azalma ve zayıflama (kilo kaybı) daha çok görülmekle birlikte bazılarında da iştahta artma ve şişmanlama görülebilmektedir.

İştahsızlık ve zayıflama

İştahsızlığı olan hastalarda yemek yeme ve yiyecekler hastaların eskisi gibi ilgisini çekmez. Kendilerini aç hissetmezler ve yemek yemek için kendilerini zorlamaları gerekir.

Hastalık şiddetlendikçe hastalar giderek daha az yemek yemeye başlarlar ve depresyon şiddetlendikçe bir şey yemek için ikna edilemez olurlar. Hastalar yeterince yemek yemedikçe zayıflarlar. Hastaların zayıfladıkları çoğu kez yüzlerinden, elbiselerinin bol gelmesinden açıkça belli olur.

Hastalık iyileştikçe hastaların beden ağırlıkları normale döner.

İştah artışı ve şişmanlama

Bazı depresyonlu hastalarda ise iştahta artma ve şişmanlama görülür. Bu yakınmalar yanında depresyonun diğer belirtileri de varsa bireyde depresyon olabileceği mutlaka düşünülmelidir.

Diğer yandan şişman ya da obez bireylerde durumlarından psikolojik olarak etkilenme nedeniyle depresyon gelişebilmekedir.

Ayrıca bazı ilaçların ve özellikle bazı depresyon ilaçlarının da iştah artışına neden olabileceği unutulmamalıdır.

Güncelleme: 30.01.2021