Çarpıntı bir depresyon belirtisi olabilir mi ?

Carpinti depresyon kalp e1478451283726 - Çarpıntı bir depresyon belirtisi olabilir mi ?

Çarpıntı öncelikle akla bir bedensel hastalık (örneğin kalp hastalığı) getiriyor olmakla birlikte çeşitli ruhsal durumlarda ve ruhsal hastalıklarda da çok sık görülen bir yakınmadır.

Günlük yaşamda zaman zaman yaşadığımız endişe, korku, gerginlik, daralma, huzursuzluk, kaygı, sıkıntı, bunaltı, tedirginlik gibi duygulara (bu duygular ruh sağlığı alanında anksiyete olarak adlandırılır) çoğu zaman çarpıntı eşlik eder. Anksiyete olarak adlandırılan duygular yaşandığında ortaya çıkan çarpıntı sempatik sinir sisteminin etkinliğinin artması ile ortaya çıkar. Bedensel ya da ruhsal hiç bir hastalığı olmayan kişilerde aşırı korku ya da heyecan sırasında yaşanan çarpıntı bu duruma örnek olarak verilebilir.

Bir bedensel hastalık ile ilgili olmayan çarpıntı zaman zaman çeşitli ruhsal rahatsızlıkların belirtisi olabilmektedir. Kişinin yaşamını etkileyecek çarpıntı yakınması olan kişide öncelikle anksiyete ile ilgili ruhsal bozukluklar akla gelmelidir.

Ruh sağlığı ve hastalıkları uzmanlarına çarpıntı yakınması ile başvuran kişilerde en sık görülen ruhsal rahatsızlıklar arasında panik bozukluğu, yaygınlaşmış anksiyete bozukluğu ve depresyon bulunmakla birlikte bu kişilerde her türlü ruhsal hastalık olabilmektedir.

Güncelleme: 26.01.2021