Depresyonlu Kişilerde Hangi Belirtiler Görülür ?

Depresif Kisilik depresyon nedir nasil gecer tedavisi ilaclari cesitleri nasil atlatilir e1492337294296 - Depresyonlu Kişilerde Hangi Belirtiler Görülür ?

Tüm depresyonlu hastalar için geçerli olabilecek tek bir klinik tablo tanımlamak mümkün değildir. Aşağıda depresyonlu hastalarda görülebilen yakınmalar ve belirtiler sıralanmıştır. Ancak her hastada sıralanan bu belirtilerin hepsi birden görülmez. Bir hastada var olan belirti, diğerinde olmayabilir. Hatta bazı durumlarda birbirinden çok farklı klinik tablolar söz konusu olabilir. Örneğin depresyonlu hastaların çoğunda iştahsızlık ve çok zayıflama görülürken bazılarında ise iştah artışı ve şişmanlama görülebilmektedir. Fakat bazı çekirdek belirtiler (‘depresif duygulanım/duygudurum’ ile ‘ilgi istek yitimi ve zevk alamama’) hemen tüm hastada görünür.

Her hangi bir kişide depresyonun hangi belirtilerinin görüleceğini etkileyen bir çok etmen vardır. Bunların en önemlileri arasında yaş cinsiyet, kültür, kişilik özellikleri ve ırk sayılabilir. Diğer yandan depresyonun şiddeti de görülen belirtilerde farklılıklar yaratabilmektedir.

Depresyonlu kişilerde görülebilen belirtiler:

Güncelleme: 27.11.2022